مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر امروز با ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز روبهرو نبودیم، چالش اصلی ما چالش حملونقل بود.
به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، جبارعلی ذاکری، در جریان بازدید از شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: امروز پس از بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه در جلسهای با مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت، راهکارهای همکاریهای مشترک بین این شرکت و راهآهن جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی و تبادلنظر قرار دادیم.
وی تسهیل در امر حملونقل ریلی و حل مسائل موجود بین دو طرف را از مهمترین اهداف این بازدید برشمرد و افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی برای افزایش حمل بار و تسهیلات متقابل اتخاذ شد و امید است این اقدامات به افزایش تولید در فولاد مبارکه و کاهش مشکلات حملونقل بار از مناطق سنگان و چادرملو کمک کند.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه بهعنوان یکی از بهترین و بزرگترین شرکتهای تولیدی کشور با تمام ظرفیت در حال فعالیت است و در حوزههای آب، برق و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر اقدامات گستردهای انجام داده است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا شرایط بهتری را بر این شرکت در حوزه حملونقل ریلی فراهم کنیم.
حملونقل در رقابتپذیری و اقتصادی بودن صنعت فولاد نقش محوری دارد
محمدیاسر طیبنیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از این شرکت اظهار کرد: فولاد یکی از صنایع کلیدی کشور است که هزینههای حملونقل مواد اولیه و محصولات آن، نقشی محوری در رقابتپذیری و اقتصادی بودن این صنعت دارد و اساساً اقتصادی بودن و صنعتی شدن کشور به زیرساختهای حملونقل بهویژه حملونقل ریلی وابسته است.
وی تأکید کرد: در صنعت فولاد به ازای تولید هر تن فولاد حداقل به سه برابر جابهجایی مواد اولیه و محصول نیاز داریم؛ بنابراین نیاز است که زیرساختها در حوزه حمل بهویژه حمل ریلی و دریایی ایجاد شده باشد.
طیبنیا با تأکید بر اینکه طی سه دهه گذشته در کشورمان سرمایهگذاریهای زیادی برای افزایش ظرفیت در صنعت فولاد انجام شده و امروز صنعت فولاد یکی از نقاط قوت کشور محسوب میشود، گفت: قطعاً اگر امروز با ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز روبهرو نبودیم، چالش اصلی ما چالش حملونقل بود.
چالشهای ناترازی انرژی از حملونقل پیشی گرفته است
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته، چالشهای ناترازی انرژی از حملونقل پیشی گرفته است، ادامه داد: در این شرایط فرصتی ایجاد شده است تا طی دو تا سه سال آینده، چالش زیرساختهای حملونقل، بهویژه حملونقل ریلی را برطرف کنیم؛ کما اینکه خوشبختانه در دولت و مجموعه راهآهن، عزم جدی برای اصلاحات مسیر گذشته در این حوزه وجود دارد و قطعاً موفقیتهای آینده صنایعی مانند فولاد مبارکه، مرهون اتفاقات و اصلاحاتی است که باید در حوزه حملونقل صورت گیرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه با مفید خواندن جلسه با مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه در گذشته بیش از ۹۰ درصد حمل محصولات و مواد اولیه فولاد مبارکه از طریق ریل انجام میشده و این رقم امروز به ۵۰ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: خوشبختانه در جلسه امروز توافقاتی برای افزایش حملونقل ریلی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاهمدت به استانداردهای این حوزه برسیم.