با توجه به رقابت خودروسازان برای رسیدن به خودروهای کاملاً بدون آلاینده، تویوتا از استراتژیهای مختلفی استفاده میکند که توسعه موتورهای هیدروژنی (درونسوز هیدروژنی و پیل سوختی) از جمله آنها است.
امیرمسعود عابدین_ در حالی که توجه زیادی به خودروهای الکتریکی معطوف شده، تویوتا بیسروصدا در حال توسعه ابتکاری دیگر است: موتورهای احتراقی برای خودروهایی که با هیدروژن کار میکنند. اخیراً تویوتا کانسپت کرولا کراس هیدروژنی را معرفی کرده است که تفکر این شرکت را در این راستا ثابت میکند و پتانسیل هیدروژن را بهعنوان سوخت خالص برای خودروهای احتراق داخلی (درونسوز) شناسایی میکند.
این شرکت در انواع بسیاری از خودروها مانند برقی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی پیل سوختی در حال سرمایهگذاری است. این امر همچنین تویوتا را قادر میسازد تا در برابر تقاضای مشتریان و تفاوتهای بازار جهانی انعطاف کافی داشته باشد.
استراتژی جدید این شرکت، فناوری احتراق هیدروژن است که یکی دیگر از حوزههای تلاش آنها برای خنثیسازی کربن است. مهندسان تویوتا یک دستگاه کرولا GR را به موتور هیدروژنی مجهز کردند و آن را در مسابقات استقامتی Super Taikyu در ژاپن آزمایش کردند. این خودرو در طول یک فصل مسابقه شاهد افزایش ۲۴ درصدی قدرت موتور و ۳۳ درصدی گشتاور بود، در حالی که برد خودرو تا ۳۰ درصد افزایش یافت و زمان سوختگیری از ۵ دقیقه به ۹۰ ثانیه کاهش یافت. این دستاورد، نتیجهای موفق در دنیای واقعی است چرا که راه را برای توسعه تجاری فناوری احتراق هیدروژن هموار کرده است.