«پیر پسر» از امروز در سینماهای کشور اکران شده و یک فرصت مغتنم برای تماشای اثری شایسته تماشا را برای عموم مخاطبان فراهم کرده است؛ فیلمی که جریان سینمای اجتماعی را به سمت و سوی تازهای هدایت خواهد کرد.
به گزارش کاویان گلد، «پیر پسر» بالاخره امروز و پس از فراز و نشیبهای بسیار به سالنهای سینما رسید. فیلمی اصیل، ارزشمند و در کلاس جهانی که سالهاست جای خالیاش در سینمای ما احساس میشد و حالا با دوندگی و پشتکار فراوان سازندگان خود، راهش را به اکران باز کرده تا پیشرو جریان تازهای در سینمای ایران باشد.
براساس گزارش گروه فرهنگی قدس، اکتای براهنی فیلمسازی از نسل دهه پنجاهیهاست، علاقهمندان سینما او را با «پل خواب» به یاد دارند، فیلمی که داستانش برگرفته از رمان «جنایت و مکافات» داستایوفسکی است و ردپای علائق براهنی به اقتباس، ادبیات روسیه و سینمای متفکر را از همانجا میتوان پیدا کرد. دقیقاً ۱۰ سال پیش براهنی با همین فیلم به عنوان نخستین تجربه خود در بخش نگاه نو سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. او پیش از «پل خواب» دستی هم در سینمای مستند و فیلم کوتاه داشت و مستند «خطاب به پروانهها» و دو فیلم کوتاه «کاناپه» و «تولد داماد» را ساخته بود؛ اما نکته جالب درباره براهنی گزیدهکاری اوست. پس از «پل خواب» که در سال ۹۶ (دو سال پس از ساخت) اکران شد، براهنی تا سالها پشت دوربین قرار نگرفت و تا پیش از ساخت دومین فیلمش، تنها نگارش فیلمنامه دو فیلم سینمایی «لتیان» و «عنکبوت» را برعهده گرفت.