رئیس هیئت داوران بخش بانوان چهلوهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: معلم قرآن بهویژه برای قشر نوجوان موظف است در وهله نخست فقط عشقآفرینی کند و تربیت قاری و حافظ اهداف ثانویه هستند، مربی قرآن باید بتواند با همه توان خود عاشق قرآن تربیت کند.
به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، فرخنده کریمزاده، مدرس، داور و فعال قرآنی و رئیس هیئت داوران بخش بانوان چهلوهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در نشستی در جمع بانوان قرآنی چهارمحالوبختیاری که به همت مؤسسه قرآن و عترت(ع) الرحمن شهرکرد در محل این مؤسسه برگزار شد به بیان مطالبی با موضوع «رونقبخشی به محافل قرآنی و جلسات و برنامههای قرآنی» پرداخته است که بخش دوم و پایانی این سخنان تقدیم مخاطبان گرامی میشود.
بنابر روایت ایکنا، با این پرسش آغاز کنم که چرا خیلی از ما برای شنیدن تلاوت این یا آن قاری شهیر تمایل داریم اما وقتی قرآن را از زبان فرد عادی بشنویم توجهی نمیکنیم چون معتقدیم زیبا نمیخواند؟ آیه شریفه ۲۰۴ سوره اعراف «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ» را همه بارها شنیدیم اما خیلیها هنوز معنای عمیق آیه را نمیدانند و اگر به درک حقیقی و فهم درست آن میرسیدیم گوش دادن ما به تلاوت قرآن هم درست میشد. واژه «اذا» ظرف عام و به معنی هر موقع است یعنی فرقی ندارد تلاوت چه ساعتی از شبانهروز باشد. فعل «قُرِئَ» به صورت مجهول گویای آن است که مهم نیست قاری عبدالباسط باشد یا یک فرد عادی، اینجا فاعل مهم نیست بلکه اصل فعل، یعنی قرائت آیات قرآن مهم است.