سهیلی: ایران اینترنشنال در دفاع از بهروز وثوقی و ناصر ملک‌مطیعی«پول و پارتی»را می‌زند/ یادی از پوری بنایی می‌کنیم/ به بازداشت تتلو و تاج‌زاده معترضم

«من معتقدم که فیلم یک فیلمساز حتی از فرزند او هم به او شبیه‌تر است. همه ما شبیه فیلم‌های خودمان هستیم؛ کیمیایی را که می‌بینی «قیصر» را می‌بینی، وقتی علی حاتمی را می‌بینی همه فیلم‌های او را می‌بینی یا وقتی «تنگنا» و «علی خوش دست» را می‌بینی امیر نادری و پریشان‌حالی او را می‌بینی. ملاقلی‌پور تلخ، عاصی و عصبی را ببین و فیلم‌هایش را مشاهده کن؛ همه این افراد بی اندازه شبیه فیلم‌هایشان هستند. نمی‌شود فیلمی ساخت که اصلاً شبیه خودت نباشد. آنچه که شما در فیلم‌های من می‌بینید بدانید که ناخواسته از دبستان نحوی تربت حیدریه تا مشهد و ارگ مشهد و تهران و لاله‌زار و… همه اینها یک سعید سهیلی ساخته که انعکاسش در فیلم‌ها دیده می‌شود.»

سهیلی: ایران اینترنشنال در دفاع از بهروز وثوقی و ناصر ملک‌مطیعی«پول و پارتی»را می‌زند/ یادی از پوری بنایی  می‌کنیم/ به بازداشت تتلو و تاج‌زاده معترضم

به گزارش کاویان گلد، سعید سهیلی در یک برنامه تصویری مهمان فریدون جیرانی بود. فریدون جیرانی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: یکی از اشتباهات ما در برنامه «هفت» این بود که وقتی فریبرز عرب‌نیا به برنامه آمد ما درباره «مردی شبیه باران» حرف نزدیم و آن زمان آقای ضرغامی خودش به من زنگ زد و گفت که چرا به این فیلم نپرداختید و من گفتم که یادم رفت و این اتفاق بدون قصد بود. آقای ضرغامی گفت که یکی از بهترین فیلم‌های پورعرب «مردی شبیه باران» است ولی این فیلم باز هم مظلوم واقع شد.

سعید سهیلی در پاسخ به اظهارات جیرانی گفت: پورعرب برای همین فیلم سیمرغ گرفت و این فیلم یکی از ویژگی‌هایش این بود که در یک اثر جنگی برای اولین بار از سوپراستار استفاده شده بود. پورعرب به من میگفت تو به من خیانت کردی چون همه دوست دخترهای من را پراندی. او بازیگری جوان و جذاب بود و فیلم‌هایی که بازی می‌کرد هم آثاری جوان‌پسند بود و اینکه یکباره لباس بسیجی تن او کنی و او را به خاکریز بفرستی دید مخاطب نسبت به بازیگر عوض می‌شود.

جیرانی با تأکید بر این نکته که مسائل بسیاری درباره شرایط مشاهده فیلم بر نظر مخاطب تأثیرگذار است، گفت: وقتی به عنوان منتقد به دیدن یک فیلم می‌نشینید ممکن است به فیلم ظلم کنید و من اخیراً که چندین فیلم قدیمی را بازنگری می‌کنم متوجه شده‌ام که به بسیاری از فیلم‌ها ظلم شده است و به این نتیجه رسیدم که برخی منتقدان از جمله خود من فیلم را درست ندیده‌ایم. ظلمی که به سینمای عامه‌پسند قبل از انقلاب شد و همچنان ادامه دارد در حالیکه برخی از آن فیلم‌ها، آثاری سرپا و درست هستند و کسی درباره آن‌ها ننوشته است و این شرایط برای فیلم‌های پس از انقلاب هم وجود دارد. فیلم خودت (سعید سهیلی) هم اثر سرپایی است و ما بسیاری از این فیلم‌ها را درک نمی‌کردیم. نظرت درباره ظلم صورت گرفته به یک سینما در گذشته چیست؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *