به گزارش کاویان گلد از قزوین، «علیرضا معیری‌پور» معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهارکرد: از ۲۶۱معدن فعال در استان، سالانه ۱۰میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود که با وجود اقدامات انجام شده تنها ۳۴درصد از این بارها بارنامه داشته‌اند و ۶۶درصد آنها همچنان بدون بارنامه تردد می‌کنند.

وی افزود: عبور بدون بارنامه خودروهای حامل بار معدنی در جاده ها به دلیل تاثیرات جدی بر تخریب رویه راه ها، یکی از دغدغه های جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون۵۰۰ کیلومتر از راه های استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد مجاز و تردد خودروهای حامل اینگونه مواد، تخریب شده و نیاز به بهسازی سنگین دارند.

معیری‌پور با اشاره به الزامات قانونی در این بخش بیان کرد: براساس ماده ۵۹قانون برنامه پنج ساله هفتم مصوب۱۴۰۳وزارت راه و شهرسازی مکلف است عوارض جبران خسارت وارد شده به جاده ها را بر اساس میزان بار محوری و میزان صدمه وارد شده به جاده های کشور توسط انواع کامیون ها و کامیون ها تا شش ماه اول برنامه تهیه کند و پس از تایید شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب هیات وزیران برساند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه گنجایش حمل تولیدات معدنی مقرر شده تمام معادن کشور با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ها در خروجی واحد تولیدی نسبت به صدور بارنامه اقدام کنند.

معیری‌پورخاطرنشان کرد: بر اساس همین مصوبه قانونی تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن شن و نمک مشروط به اخذ بارنامه و تاییدیه پیمایش توسط اداره کل است.

وی اظهارکرد:  به استناد بند ت تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲، ۲۵درصد وصولی حق دولتی سهم معادن استان‌ها باید برای جبران خسارت وارد به جاده‌های استان هزینه شود که توجه به این مسئله در راستای بهبود راه‌های روستایی در مسیر معادن بسیار مهم است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ضمن قدردانی از همکاری پلیس راه در نظارت و کنترل حمل بار در جاده‌ها، خواستار افزایش و تقویت این همکاری‌ها برای نظارت بر حمل و جابه جایی کالا و اسناد حمل و شناسایی خودروهای بدون بارنامه در راه‌ها جهت جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها و جبران خسارت‌های وارد آمده به آن شد.

معیری‌پوردر ادامه  با ارائه گزارشی از روند جابه‌جایی بار و تغییرات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهارکرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۶میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابه‌جا شد که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد ۱۰.۵درصدی صدور بارنامه، افزایش ۱۹درصدی تاسیس شرکت های حمل و نقل کالا، افزایش ۵.۵درصدی تعداد رانندگان و افزایش۶درصدی ناوگان باری در سال جاری خبر داد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش وانت‌بارها هم صدور ۹۹۶برگ بارنامه با تناژ ۹۲۷ تن بار را طی نیمه نخست سال جاری اعلام کرد."/>

۶۶درصد از کامیون‌های دارای بار معدنی بدون بارنامه تردد می‌کنند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۶۶درصد کامیون‌های دارای بار معدنی در استان، بدون بارنامه تردد می کنند.

۶۶درصد از کامیون‌های دارای بار معدنی بدون بارنامه تردد می‌کنند

به گزارش کاویان گلد از قزوین، «علیرضا معیری‌پور» معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهارکرد: از ۲۶۱معدن فعال در استان، سالانه ۱۰میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود که با وجود اقدامات انجام شده تنها ۳۴درصد از این بارها بارنامه داشته‌اند و ۶۶درصد آنها همچنان بدون بارنامه تردد می‌کنند.

وی افزود: عبور بدون بارنامه خودروهای حامل بار معدنی در جاده ها به دلیل تاثیرات جدی بر تخریب رویه راه ها، یکی از دغدغه های جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون۵۰۰ کیلومتر از راه های استان بر اثر عبور بارهای بیش از حد مجاز و تردد خودروهای حامل اینگونه مواد، تخریب شده و نیاز به بهسازی سنگین دارند.

معیری‌پور با اشاره به الزامات قانونی در این بخش بیان کرد: براساس ماده ۵۹قانون برنامه پنج ساله هفتم مصوب۱۴۰۳وزارت راه و شهرسازی مکلف است عوارض جبران خسارت وارد شده به جاده ها را بر اساس میزان بار محوری و میزان صدمه وارد شده به جاده های کشور توسط انواع کامیون ها و کامیون ها تا شش ماه اول برنامه تهیه کند و پس از تایید شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب هیات وزیران برساند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: به منظور جلوگیری از تخریب جاده‌های کشور ناشی از اضافه گنجایش حمل تولیدات معدنی مقرر شده تمام معادن کشور با هماهنگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ها در خروجی واحد تولیدی نسبت به صدور بارنامه اقدام کنند.

معیری‌پورخاطرنشان کرد: بر اساس همین مصوبه قانونی تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن شن و نمک مشروط به اخذ بارنامه و تاییدیه پیمایش توسط اداره کل است.

وی اظهارکرد:  به استناد بند ت تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲، ۲۵درصد وصولی حق دولتی سهم معادن استان‌ها باید برای جبران خسارت وارد به جاده‌های استان هزینه شود که توجه به این مسئله در راستای بهبود راه‌های روستایی در مسیر معادن بسیار مهم است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ضمن قدردانی از همکاری پلیس راه در نظارت و کنترل حمل بار در جاده‌ها، خواستار افزایش و تقویت این همکاری‌ها برای نظارت بر حمل و جابه جایی کالا و اسناد حمل و شناسایی خودروهای بدون بارنامه در راه‌ها جهت جلوگیری از تخریب رویه راه‌ها و جبران خسارت‌های وارد آمده به آن شد.

معیری‌پوردر ادامه  با ارائه گزارشی از روند جابه‌جایی بار و تغییرات آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهارکرد: در نیمه نخست امسال بیش از ۶میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان جابه‌جا شد که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از رشد ۱۰.۵درصدی صدور بارنامه، افزایش ۱۹درصدی تاسیس شرکت های حمل و نقل کالا، افزایش ۵.۵درصدی تعداد رانندگان و افزایش۶درصدی ناوگان باری در سال جاری خبر داد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش وانت‌بارها هم صدور ۹۹۶برگ بارنامه با تناژ ۹۲۷ تن بار را طی نیمه نخست سال جاری اعلام کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *