نشست خبری معرفی برنامه های انتخاباتی معاونت صدای رسانه ملی، امروز دوشنبه ۲۱ خرداد، با حضور دکتر رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو انتخاب و دبیر ستاد انتخابات معاونت صدا، ابوذر ابراهیم مدیر روابط عمومی معاونت صدا و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، دکتر رضا کوچک زاده تهمتن، دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا و مدیر رادیو انتخاب در ابتدای نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت: بعد از شهادت رئیس جمهور کشورمان و باتوجه به برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری، ستاد انتخابات در سازمان صداوسیما و شکل گرفت و تقریبا دور روز بعد این اقدام ستادی، رادیو انتخاب به منظور ورود جدی به حوزه انتخابات در معاونت صدا راه اندازی شد. کوچک زاده در ادامه با تاکید بر اینکه اولین تجربه ما در راه اندازی رادیو انتخاب به سال ۹۴ بر می گردد، تصریح کرد: رادیو انتخاب از پنجم خرداد شروع به فعالیت کرده و تا ۹ تیر ماه هم روی آنتن است. با توجه به تجربیات سال های گذشته و نظر به اهمیت رسانه و البته جایگاه مردم در انتخابات، رویکرد و ماموریت های این شبکه رادیویی بازنگری و در دستور کار اجرا قرار گرفت. هدف اصلی این شبکه متناسب با اسناد بالادستی سازمان صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ازفرآیند انتخابات است. وی با بیان این که با جمع آوری طرح های انتخاباتی شبکه ها، برنامه ریزی مناسب برای تولید برنامه های متنوع و خلاقانه رادیویی و بهره بردن از همه ظرفیت های رادیو صورت گرفته، افزود: تمام طرح ها و برنامه های انتخاباتی با هدف افزایش آگاهی عمومی، اطلاع رسانی و زمینه سازی شکل گیری حضور حداکثری مردم در انتخابات شکل گرفته است. دکتر کوچک زاده عنوان کرد: رسانههای معاند به دنبال یاس و ناامیدی هستند اما تلاش ما این است که با تاکید بر امید آفرینی و نشاط اجتماعی شاهد مشارکت پرشور انتخاباتی مردم پای صندوق های رای باشیم، به همین منظور و برای خنثی سازی تلاش رسانه های بیگانه اقدامات مختلف آفندی و پدافندی را در فضای رسانه ای طراحی کرده ایم، جدول پخش برنامه های زنده رادیو انتخاب از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۲ بامداد روی آنتن است. دبیر ستاد انتخاباتی معاونت صدا خاطرنشان کرد: در رادیو انتخاب، با تاکید بر ۴ گزاره ی اصلی در ارتباط با رابطه مردم با مردم، مردم با مسئولین، مسئولین با مردم و مسئولین با مسئولین اقدام به برنامه ریزی در راستای تولید محتوای مناسب در ایام منتهی به انتخاب کرده ایم، باتوجه به سهم بالای مردم در رادیو انتخاب تمامی برنامه ها در تعامل با مردم قرار دارد به نحوی که روزانه یک پیامک محوری برای ارتباط منسجم با مخاطب طراحی شده است و همچنین کابین ارتباط با مخاطبان جهت ضبط صدای مردم فعالیت می کند.