نیسان حضوری پررنگ در دنیای خودروهای پرفورمنس جادهای و مسابقات موتور اسپرت داشته است. اما یکی از خودروهای جادهای نیسان بسیار کمیاب است چراکه فقط تنها یک دستگاه از آن در کل دنیا وجود دارد.
به گزارش خبرآنلاین، در سال ۱۹۹۵، نیسان موتور اسپرت یا همان نیسمو با چالش جدیدی مواجه شد. ژاپنیها فهمیدند برای رقابت با تیمهای دیگر باید طراحی جدیدی بکار گیرند و پس از چند ماه تلاش خودروی R390 GT1 متولد شد.
به نقل از پدال، یکی از عواملی که باعث شد فرایند توسعه نیسان R390 بسیار کوتاه باشد استفاده از پیشرانه موجود در آن دوران بجای طراحی یک پیشرانه کاملاً جدید بود. ژاپنیها مجبور بودند برای کاهش زمان تولید و هزینهها از پیشرانههای در دسترس و مناسب برای R390 استفاده کنند. سلاح قبلی نیسمو برای مسابقات خودرویی یعنی اسکای لاین GT-R از پیشرانه ۶ سیلندری استفاده میکرد که حالا برای یک خودروی مسابقهای خیلی قدیمی و سنگین بود. در نهایت نیسمو تصمیم گرفت پیشرانه ۸ سیلندر یک خودروی مسابقهای مربوط به حدود یک دهه قبل یعنی R89C را بکار گیرد. این نیروگاه توسط شرکت بریتانیایی لولا و برای نیسان طراحی شده بود.