بنابر گفته کتایون سپهری متخصص حوزه کارآفرینی و نوآوری اجتماعی، در دنیای امروز کسب و کارهای ایرانی برای آنکه بتوانند تجارت جهانی داشته باشند، باید در کنار جنبه نوآوری، جنبه اجتماعی را نیز دریابند.
نگار علی– روز گذشته بهستان اول با محوریت نوآوری اجتماعی برگزار شد؛ کتابون سپهری، مدیرعامل شرکت شتابدهنده منش در پنلی از این رویداد به پررنگ بودن جنبههای اجتماعی در کسبوکارهایی که به دنبال جهانی شدن هستند، پرداخت؛ در ادامه بخشی از این ارائه آورده شده است:
ما بعد از چند قرن که در عصر کشاورزی زندگی میکردیم، در سال ۱۸۰۰ وارد عصر صنعت شدیم و به ترتیب انقلابهای صنعتی مکانیک، برق، اینترنت را پشت سر گذاشتیم و وارد انقلاب صنعتی چهارم شدیم که شامل فناوریهای روز دنیا از جمله بلاکچین، هوش مصنوعی، زبان ماشین و یادگیری ماشینی شد اما انقلاب صنعتی چهارم جامعهشناسان را ترساند و بلافاصله وارد انقلاب صنعتی پنجم شدیم.