طراح پوستر و تندیس چهلمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر گفت: در طراحی پوستر و تندیس این جشنواره از شمایل بلبل (هزاردستان)؛ نمادی از نغمهخوانی و خوشآوایی در عرصه جهانی بهره گرفته شده است.
به گزارش کاویان گلد، انوشیروان مانی درباره طراحی پوستر و تندیس این دوره از جشنواره اظهار کرد: پوستر و تندیس جشنواره موسیقی بینالمللی باید نمادی از هنر موسیقی باشد و طبعا نخستین ایدهای که به ذهن طراح میرسد قراردادن ساز به عنوان نماد موسیقی ایرانی و یا تلفیقی از سازهای ایرانی و خارجی در طراحی تندیس و پوستر است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی چهلمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر، وی گفت: با این وجود، این نوع ایده ایرادهای بسیاری داشت اول اینکه در طراحی تندیس و پوستر امکان جاگذاری همه سازها نیست و دوم توجه به این مطلب است که استفاده از هر سازی موجب دلخوری و یا نادیده انگاشتن دیگر سازهای موسیقی ایرانی بود. بنابراین باید به طرح دیگری فکر میکردم که مهمترین آن الهام از طبیعت خدادادی بود.