گای ریچی در فیلم «قاپزنی»، سبک جنایی و کمدی خود را از نو متولد کرد و مخاطبان را تحت تاثیر شخصیت های فوق العاده خود قرار داد.
ریحانه اسکندری: در جهانی که سینما بارها به تاریکی و خشونت دنیای جنایت سر زده، گاهی کارگردانان جسور تصمیم میگیرند به این واقعیت تلخ، با لبخندی کنایهآمیز نگاه کنند. نتیجهاش میشود فیلمهایی در ژانر کمدی جنایی؛ آثاری که در مرز بین هیجان و خنده حرکت میکنند، جایی میان سرقت، قتل، سوءتفاهم و طنز تلخ زندگی روزمره.
این ژانر خاص، نه فقط به ما اجازه میدهد با چشمی متفاوت به جهان زیرزمینی جرم و جنایت نگاه کنیم، بلکه با بازیهای روایی، شخصیتهای تیپیک و موقعیتهای پیشبینیناپذیر، تجربهای متفاوت از سینما ارائه میدهد.
در این گزارش، به سراغ یکی از درخشانترین نمونههای این ژانر میرویم: فیلم «قاپزنی» ساختهی گای ریچی؛ فیلمی که با سبک خاص روایت، شخصیتهای عجیب، دیالوگهای تند و تدوینی پرهیجان، به یکی از آثار شاخص کمدی جنایی در سینمای معاصر بدل شد.