هنوز یاد نگرفتیم از کشته‌های یک انفجار عکس منتشر نکنیم!

یک هفته پس از انفجار اسکله شهید رجایی، ایسنا همچنان عملکرد رسانه‌ها در این حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ در همین راستا یک استاد ارتباطات با اعتقاد بر اینکه رسانه‌های ما همچنان در بحران‌ها محافظه‌کار عمل می‌کنند، این مساله را تا حدودی به نحوه برخورد با اشتباهات رسانه‌ای در کشور نسبت داد و در عین حال یادآور شد که رسانه‌های داخلی نسبت به بحران‌های گذشته نمره بهتری می‌گیرند.

هنوز یاد نگرفتیم از کشته‌های یک انفجار عکس منتشر نکنیم!

به گزارش کاویان گلد، حمید ضیایی پرور ـ استاد ارتباطات ـ در گفت‌وگویی با ایسنا عملکرد رسانه‌های کشورمان در حادثه  هرمزگان را از سه زاویه قابل بررسی دانست و افزود: زاویه اول رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. زاویه دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تلویزیونی عمدتاً فارسی زبان است و یکی هم رسانه‌های رسمی ایران اعم از صداوسیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات.

او با اشاره به نقش رسانه‌های اجتماعی بیان کرد: چیزی که در رسانه‌های اجتماعی اتفاق افتاد، این بود که بسیاری از تصاویر مربوط به انفجار و جزئیات و حوادث آن ابتدا مثل هر حادثه دیگری توسط رسانه‌های اجتماعی یا شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مردم، کاربران و افرادی که در داخل حادثه بودند، اولین تصاویر را  منتشر کردند. معمولاً در همه بحران‌ها مرسوم است؛  بحرانی که به فوریت اتفاق می‌افتد، معمولاً خود افرادی که درگیر بحران هستند به وسیله موبایل فیلمبرداری می‌کنند و منتشر می‌کنند. یکسری تصاویر هم از دوربین‌های مداربسته منتشر شد که جزئیات بیشتری را نشان می‌داد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *