محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت هم مخالف افزایش قیمت بنزین است و گفته دولت این گزینه را دنبال نمی‌کند. یک مقام مسئول در این وزارتخانه هم می‌گوید: متنوع‌سازی سبد سوخت برای حل ناترازی یک ضرورت است‌ اما چگونه می‌شود سبد سوخت خودروها را که وابستگی بالایی به بنزین دارند، از ناترازی خارج کرد؟ محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه برون‌رفت از ناترازی بنزین را اجرای سیاست‌های غیرقیمتی و علت اصلی افزایش مصرف را فرسودگی ناوگام حمل‌ونقل و سهم پایین حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی مسافر و کالا می‌داند و می‌گوید: در طول یک سال گذشته ۳میلیون متر معکب یعنی معادل ۱۴درصد از مصرف سی‌ان‌جی به‌عنوان یکی از ابزارهای متنوع‌سازی سبد سوخت فسیلی ایران در حوزه حمل‌ونقل کم شده است. آیا دولت چهاردهم می‌خواهد که با افزایش سهم سی‌ان‌جی از فشار فعلی مصرف بنزین بکاهد؟ اعداد چه می‌گوید؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فاش کرده که ۵۰درصد از ناوگان حمل‌ونقل خودرویی و ۹۰درصد از موتورسیکلت‌های در حال تردد فرسوده هستند. سؤال مهم مردم این است که چرا نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و کاهش مصرف بنزین خودروها اقدام نمی‌شود؟

"/>

همه سناریوهای بنزینی دولت چهاردهم / روند عجیب افزایش مصرف بنزین از سال ۸۰ تا کنون را ببینید

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برای چندمین‌بار نسبت به وضعیت مصرف و قیمت بنزین انتقاد کرده است. اکنون این شائبه مطرح می‌شود که آیا دولت چهاردهم گزینه‌ای برای کنترل مصرف ‌جز افزایش قیمت در دست دارد؟

همه سناریوهای بنزینی دولت چهاردهم / روند عجیب افزایش مصرف بنزین از سال ۸۰ تا کنون را ببینید

به گزارش خبرآنلاین،غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه‌۱۴۰۴در جریان رسیدگی به کلیات بودجه سال آینده به صراحت گفته که در هر شرایطی مخالف افزایش قیمت میعانات و بنزین هستم و سیاست‌های کنترلی را قبول دارم.

همشهری در خبری نوشت:او با اشاره به کاهش بودجه پیش‌بینی‌شده برای واردات بنزین در سال‌۱۴۰۴ گفت: این به‌معنای افزایش قیمت بنزین نیست بلکه باید دولت ۷میلیون لیتر بنزین مصرفی را با سیاست‌هایی کاهش دهد تا فشار بر مردم وارد نشود. پیش از این هم حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که در لایحه بودجه سال آینده افزایش قیمت پیش‌بینی نشده است. با این توضیح آیا افزایش قیمت در سال آینده صورت نمی‌گیرد یا اینکه قرار است تصمیم‌گیری در خود دولت انجام شود؟

پیشنهاد کنترل مصرف وزارت نفت

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت هم مخالف افزایش قیمت بنزین است و گفته دولت این گزینه را دنبال نمی‌کند. یک مقام مسئول در این وزارتخانه هم می‌گوید: متنوع‌سازی سبد سوخت برای حل ناترازی یک ضرورت است‌ اما چگونه می‌شود سبد سوخت خودروها را که وابستگی بالایی به بنزین دارند، از ناترازی خارج کرد؟ محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه برون‌رفت از ناترازی بنزین را اجرای سیاست‌های غیرقیمتی و علت اصلی افزایش مصرف را فرسودگی ناوگام حمل‌ونقل و سهم پایین حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی مسافر و کالا می‌داند و می‌گوید: در طول یک سال گذشته ۳میلیون متر معکب یعنی معادل ۱۴درصد از مصرف سی‌ان‌جی به‌عنوان یکی از ابزارهای متنوع‌سازی سبد سوخت فسیلی ایران در حوزه حمل‌ونقل کم شده است. آیا دولت چهاردهم می‌خواهد که با افزایش سهم سی‌ان‌جی از فشار فعلی مصرف بنزین بکاهد؟

اعداد چه می‌گوید؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی فاش کرده که ۵۰درصد از ناوگان حمل‌ونقل خودرویی و ۹۰درصد از موتورسیکلت‌های در حال تردد فرسوده هستند. سؤال مهم مردم این است که چرا نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و کاهش مصرف بنزین خودروها اقدام نمی‌شود؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *