به گزارش کاویان گلد به نقل از ایبنا، شارلوت برونته، نویسنده شهیر انگلیسی، در کتاب مرگ ناپلئون می‌گوید: «چگونه باید به حیات پر از فراز و فرود ناپلئون نگریست؟ با کلماتی باشکوه و پرطمطراق، یا با واژگانی ساده و بی‌پیرایه؟»

کتاب «ناپلئون؛ باغبانی که امپراتور شد» تالیف روث اِسکِر با ترجمه بنفشه شریفی‌خو از سوی کتابسرای تندیس به بازار کتاب آمد. از زمانی که توماس کارلایل او را «آخرین مرد بزرگ دوران» نامید، انبوهی از زندگینامه‌نویسان برای بررسی نبردها، تاکتیک‌های نظامی و سیاست‌های ناپلئون دست به قلم شدند. با این حال، هرگز پرتره ماندگاری از ناپلئون بر جای نماند.

"/>

ناپلئون در روزهای پایان عمر مدام سکسکه می‌کرد و هیچ درکی از اطراف نداشت

آنتو مارکی که در روزهای پایانی حیات ناپلئون، پیشرفت درد و عذاب او را از نزدیک رصد می‌کرد، روزی دید که امپراتور سابق ناگهان تمام توان خویش را جمع کرد و از جایش بلند شد و با اصرار گفت که می‌خواهد در باغ قدم بزند.

ناپلئون در روزهای پایان عمر مدام سکسکه می‌کرد و  هیچ درکی از اطراف نداشت

به گزارش کاویان گلد به نقل از ایبنا، شارلوت برونته، نویسنده شهیر انگلیسی، در کتاب مرگ ناپلئون می‌گوید: «چگونه باید به حیات پر از فراز و فرود ناپلئون نگریست؟ با کلماتی باشکوه و پرطمطراق، یا با واژگانی ساده و بی‌پیرایه؟»

کتاب «ناپلئون؛ باغبانی که امپراتور شد» تالیف روث اِسکِر با ترجمه بنفشه شریفی‌خو از سوی کتابسرای تندیس به بازار کتاب آمد. از زمانی که توماس کارلایل او را «آخرین مرد بزرگ دوران» نامید، انبوهی از زندگینامه‌نویسان برای بررسی نبردها، تاکتیک‌های نظامی و سیاست‌های ناپلئون دست به قلم شدند. با این حال، هرگز پرتره ماندگاری از ناپلئون بر جای نماند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *