گاهی پیش آمده که هنگام جستجو برای محصول یا خدماتی در اینترنت یا صحبت درباره آن با کسی، آگهی یا پستی مربوط به محصول یا خدمات مشابه را در شبکههای اجتماعی دیده باشید. به نظر میرسد که چیزی فراتر از شانس و اتفاق در میان است.
به گزارش خبرآنلاین، یک آژانس تبلیغاتی در آمریکا اعتراف کرده است که با نرمافزاری خاص از طریق میکروفن گوشیهای هوشمند صدای مخاطبان را شنود کرده تا آگهی مناسب آنها را در سرویسهای تبلیغاتی گوگل و فیسبوک نمایش دهد. این آژانس تبلیغاتی به ۴۷۰ منبع از جمله لینکدین مایکروسافت دسترسی داشته است.
جنجال آژانس تبلیغاتی کاکس مدیا گروپ از اواخر سال ۲۰۲۳ رسانهای شد و اکنون مشخص شده است که کمپانی با استفاده قابلیتهای هوش مصنوعی و نرمافزاری برای «گوش دادن فعال» از طریق میکروفن گوشی به شکل بلادرنگ دست به جمعآوری داده زده است.