اکثر خریداران خودروها به مصرف سوخت آنها اهمیت میدهند چراکه هزینه پرداختی برای سوخت یکی از اجزای اصلی هزینههای مالکیت و نگهداری وسیله نقلیه را تشکیل میدهد. خرید هواپیما هم از این قضیه مستثنا نیست و فرقی نمیکند که هواپیمای شخصی باشد یا تجاری.
به گزارش خبرآنلاین، در واقع سوخت یکی از دو فاکتور اصلی ایرلاین ها در بحث هزینههاست و حدود ۲۰ درصد هزینههای عملیاتی را تشکیل میدهد و میتواند در کوتاهمدت تأثیر زیادی روی عملکرد و درآمد شرکتها بگذارد.
به نقل از پدال، به همین خاطر است که شرکتهای سازنده هواپیما همواره به دنبال یافتن راههایی برای بهبود مصرف سوخت محصولات خود هستند. با اینکه فاکتورهای دیگری همچون قیمت خرید، شعاع پروازی، ظرفیت حمل مسافر و بار، هزینههای نگهداری و مسائل ژئوپلیتیکی میتواند روی انتخاب هواپیمای مدنظر توسط یک ایرلاین تأثیرگذار باشد اما مصرف سوخت هواپیما هم جزو مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار روی تصمیم خرید ایرلاین هاست. به همین دلیل کونویر ۹۹۰ کرونادو که یکی از سریعترین ایرلاین های دنیا بود با شکست مواجه شد. البته روش اندازهگیری مصرف سوخت هواپیما مشابه خودروها نیست و در ادامه بیشتر به تشریح این روند خواهیم پرداخت.