به گزارش کاویان گلد به نقل از فرادید، خودروی فولکس‌واگن «بیتل» یا «سوسکی» (که البته در ایران به «قورباغه‌ای» شهرت دارد) شماره در تاریخ ۱۷ فوریه ۱۹۷۲ [۲۸ بهمن ۱۳۵۰] از خط تولید خارج شد؛ این خودرو یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ خودروسازی بود؛ بیتل (Beetle) به خودرویی به بیشترین میزان تولید و محبوب‌ترین خودروی تاریخ تبدیل شد و مقام اول تولید را از هنری فورد، افسانه صنعت خودرو و مدل تی او ربود.

فولکس سوسکی یا همان قورباغه‌ای مسیر موفقیت خود را از سال ۱۹۳۳ آغاز کرد، زمانی که آدولف هیتلر، رهبر نازی از فردیناند پورشه، بنیان‌گذار برند خودروی لوکس پورشه خواست «فولکس‌واگن» را بسازد که ترجمه‌ تقریبی آن از آلمانی به انگلیسی به معنی «خودروی مردم» است. پورشه مأمور شد خودرویی کوچک و مقرون‌به‌صرفه طراحی کند که بتواند دو بزرگسال و سه کودک را جابه‌جا کند. فولکس قورباغه‌ای به اسم «هربی» در فیلم «حشره عشق» یا «عشق پردردسر» (۱۹۶۸)

این دستور ساده نهایتا به طراحی شکلی منحصر به فرد و منحنی ختم شد. هدف اولیه این شکل، بهبود آیرودینامیک و کارایی بود، با این حال این موضوع به‌سرعت جلب توجه کرد و تبدیل به یک نماد در دنیای خودروی آلمان شد؛ خودرویی که ایده‌های نازی را درباره‌ی «فولک» (واژه‌ای از هیتلر برای اشاره به آلمانی‌های اصیل) ترویج می‌کرد و یکی از برنامه‌های عمومی ویژه هیتلر، یعنی سیستم اتوبان‌ها را محبوب می‌ساخت.

این خودرو ابتدا «کرافت دورش فروی‌ده» (قدرت از طریق شادی) یا خودروی «ک‌دف» نامیده می‌شد و در حقیقت یک تبلیغ متحرک برای کمپین هیتلر به همین نام بود که حامی مالی فعالیت‌های تفریحی برای کارگران آلمانی بود. اما اگرچه چند نمونه اولیه از خودروی Kdf تولید شد، تولید انبوه «فولکس‌واگن سری ۱» تا پایان جنگ جهانی دوم و پایان رژیم نازی به تأخیر افتاد."/>

قصه خودرویی که هیتلر به پورشه سفارش داد

فولکس سوسکی یا همان قورباغه‌ای مسیر موفقیت خود را از سال ۱۹۳۳ آغاز کرد، زمانی که آدولف هیتلر، رهبر نازی از فردیناند پورشه، بنیان‌گذار برند خودروی لوکس پورشه خواست «فولکس‌واگن» را بسازد.

قصه خودرویی که هیتلر به پورشه سفارش داد

به گزارش کاویان گلد به نقل از فرادید، خودروی فولکس‌واگن «بیتل» یا «سوسکی» (که البته در ایران به «قورباغه‌ای» شهرت دارد) شماره در تاریخ ۱۷ فوریه ۱۹۷۲ [۲۸ بهمن ۱۳۵۰] از خط تولید خارج شد؛ این خودرو یکی از بزرگترین دستاوردهای تاریخ خودروسازی بود؛ بیتل (Beetle) به خودرویی به بیشترین میزان تولید و محبوب‌ترین خودروی تاریخ تبدیل شد و مقام اول تولید را از هنری فورد، افسانه صنعت خودرو و مدل تی او ربود.

فولکس سوسکی یا همان قورباغه‌ای مسیر موفقیت خود را از سال ۱۹۳۳ آغاز کرد، زمانی که آدولف هیتلر، رهبر نازی از فردیناند پورشه، بنیان‌گذار برند خودروی لوکس پورشه خواست «فولکس‌واگن» را بسازد که ترجمه‌ تقریبی آن از آلمانی به انگلیسی به معنی «خودروی مردم» است. پورشه مأمور شد خودرویی کوچک و مقرون‌به‌صرفه طراحی کند که بتواند دو بزرگسال و سه کودک را جابه‌جا کند.

فولکس قورباغه‌ای به اسم «هربی» در فیلم «حشره عشق» یا «عشق پردردسر» (۱۹۶۸)

این دستور ساده نهایتا به طراحی شکلی منحصر به فرد و منحنی ختم شد. هدف اولیه این شکل، بهبود آیرودینامیک و کارایی بود، با این حال این موضوع به‌سرعت جلب توجه کرد و تبدیل به یک نماد در دنیای خودروی آلمان شد؛ خودرویی که ایده‌های نازی را درباره‌ی «فولک» (واژه‌ای از هیتلر برای اشاره به آلمانی‌های اصیل) ترویج می‌کرد و یکی از برنامه‌های عمومی ویژه هیتلر، یعنی سیستم اتوبان‌ها را محبوب می‌ساخت.

این خودرو ابتدا «کرافت دورش فروی‌ده» (قدرت از طریق شادی) یا خودروی «ک‌دف» نامیده می‌شد و در حقیقت یک تبلیغ متحرک برای کمپین هیتلر به همین نام بود که حامی مالی فعالیت‌های تفریحی برای کارگران آلمانی بود. اما اگرچه چند نمونه اولیه از خودروی Kdf تولید شد، تولید انبوه «فولکس‌واگن سری ۱» تا پایان جنگ جهانی دوم و پایان رژیم نازی به تأخیر افتاد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *