عاشقانه سارا حاتمی و کیسان دیباج در جشنواره

نشست خبری فیلم «بازی خونی» با حضور عوامل و بازیگران در جشنواره فیلم فجر برگزار شد. در این جلسه، کارگردان و بازیگران از چالش‌های ایفای نقش در یک درام تاریخی و نحوه ارتباطشان با موضوع فیلم گفتند.

عاشقانه سارا حاتمی و کیسان دیباج در جشنواره

 به گزارش کاویان گلد، در ابتدای نشست، مسعود هاشمی‌نژاد نویسنده «بازی خونی» در خصوص نگارش فیلمنامه این فیلم گفت: «بازی خونی» اثری درام تاریخی است که در کنار استنادهای تاریخی، بخش‌هایی از آن با تخیل و پرداخت دراماتیک همراه بوده تا بار احساسی و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 ارتباط بازیگران با موضوع فیلم

 در ادامه، شادی مختاری درباره نحوه ارتباط خود با موضوع تاریخی فیلم گفت: من همیشه به فیلم‌های تاریخی، به‌ویژه تاریخ معاصر، علاقه داشتم. مطالعات زیادی در این زمینه داشته‌ام و همین امر کمک کرد که ارتباط بهتری با نقش خود برقرار کنم. سال گذشته نیز تجربه‌ای مشابه داشتم و بازی در چنین نقش‌هایی برایم چالش‌برانگیز و جذاب است.

 حسین میرزا محمدی کارگردان اثر در پاسخ به تغییر مسیر او از پرداختن به موضوعات اجتماعی به ژانر امنیتی و تاریخی بیان کرد: فیلم قبلی من در ژانر معمایی – جنایی بود، اما این بار تصمیم گرفتم درام تاریخی معاصر را با زیرلایه‌های جاسوسی و معمایی تجربه کنم. تلاش کردم که اشتراکات و تفاوت‌های این دو ژانر را به‌خوبی در فیلم لحاظ کنم.

 سارا حاتمی نیز درباره تجربه بازی در این فیلم اظهار داشت: همواره زیستن در شخصیت‌هایی که فاصله زیادی با سیستم شخصی و زندگی واقعی من دارند، برایم جذاب بوده است. علاقه‌مندم که نقش‌های متفاوت را تجربه کنم و از تکرار کارهای مشابه پرهیز کنم. حضور در این فیلم یکی از چالش‌برانگیزترین تجربه‌های بازیگری من بود، اما درعین‌حال بسیار لذت‌بخش. تفاوت اصلی این نقش با سایر نقش‌هایی که تاکنون ایفا کرده‌ام، همین فاصله عمیقی است که میان شخصیت من و این شخصیت وجود دارد.

 کیسان دیباج از دیگر بازیگران این فیلم نیز افزود: کارهای این چنینی چون در واقعیت اتفاق افتاده و مصداق دارد، بسیار جذاب است و در ابتدای کار یک متن خوب می‌خواهد که به نظرم نویسنده کار از پس آن برآمده است.

 پیام احمدی‌نیا درباره چالش‌های بازی در «بازی خونی» توضیح داد: گروه بسیار خوبی داشتیم و چند ماه در جنگل‌های شمال کار کردیم. شخصیت خلیل ما به ازایی داشت که در «ماجرای نیمروز» هادی حجازی‌فر آن را بازی کرده بود و من سعی کردم شخصیتی شبیه به آن بازی نکنم. سعی کردم تا جایی که توان داشتم چیزی به این فیلم اضافه کنم و این شخصیت در کنار چریک بودن آدم دوست‌داشتنی باشد .

 تفاوت‌های کار در فضای تاریخی

 ارسطو خوشرزم درباره تجربه حضور در یک فیلم تاریخی عنوان کرد: من تاکنون در آثار متعددی با موضوعات مختلف بازی کرده‌ام، اما این فیلم برایم جذابیت خاصی داشت، زیرا به یک واقعه کمتر پرداخت‌شده اشاره دارد. امیدوارم این اثر بتواند به‌عنوان یک مرجع سینمایی برای روایت یک واقعه تاریخی مطرح شود. این موضوع بسیار بکر بود و به قائله آمل می‌پرداخت دوست داشتم در فیلمی باشم که اگر در جایی از این قائله تاریخی اسم برده شد از تنها فیلمی که درباره آن ساخته شده نیز یاد شود.

 موسیقی و اتمسفر فیلم

 کارگردان «بازی خونی» درباره سؤالی که در خصوص استفاده زیاد از موسیقی در فیلم مطرح شد، توضیح داد: ما تلاش کردیم فضاسازی مبتنی بر اتمسفر داشته باشیم. موسیقی در این فیلم تنها یک عنصر شنیداری نیست، بلکه در خلق جهان فیلم نقش مهمی دارد. ما تصمیم گرفتیم از موسیقی‌هایی که بیشتر برای فضاسازی هستند، استفاده کنیم تا حال و هوای اثر را تقویت کنیم.

 تحقیقات و منابع تاریخی فیلم

 در بخش دیگری از نشست، یکی از خبرنگاران درباره منابع تاریخی مورداستفاده در فیلم سؤال کرد و کارگردان توضیح داد: علاوه بر مستندات تصویری و عکس‌های واقعی از وقایع آن دوران، تحقیقات گسترده‌ای در حوزه جنگ شهری و طراحی میزانسن‌ها داشتیم. منابع مکتوب مختلفی مطالعه شد، از جمله کتاب‌هایی که برخی قابل‌ذکر نیستند. همچنین تحقیقات شفاهی نیز با افراد مرتبط انجام گرفت تا روایت فیلم به واقعیت نزدیک باشد.

 در پایان نشست، کارگردان از حمایت‌های تهیه‌کننده و عوامل فیلم قدردانی کرد و برای تمامی حاضران در جشنواره آرزوی موفقیت کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *