یک پژوهشگر شبکههای اجتماعی مجازی در مطلبی نوشت: جامعه به میزگرد دیشب واکنش قابل توجهی نشان داد و این موضوع پتانسیل ایجاد قطببندی در انتخابات را ایجاد کرده.
به گزارش کاویان گلد، محمد رهبری پژوهشگر شبکههای اجتماعی مجازی در خصوص تنش رخ داده در میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان نوشت:
در رابطه با میزگرد فرهنگی دیشب و فاضلی بیش از ۲۸ میلیون بار دیده شده است؛ این در حالی است که سخنان محمد جواد #ظریف در روزهای گذشته، حدود ۱۶ میلیون بار دیده شده بود.
میزگرد دیشب باعث شد تا رویدادهای انتخابات نیز در فضای اینستاگرام بالاخره مورد توجه قرار بگیرد بهنحوی که فقط در دو صفحه بیبیسی فارسی و ایراناینترنشنال ویدئوی دیشب بیش از ۱۱ میلیون بار دیده شده است و در صفحات دیگر نیز میلیونها بار دیده شده است.
در توییتر نیز، بیش از ۲۱ هزار توییت مربوط به این میزگرد و محمد فاضلی، با ۶۵۰ هزار لایک و ۱۰ میلیون بازدید، منتشر شده است شبکه بازنشرهای توییتهای مربوط به این موضوع نشان میدهد که فضای توییتر کاملا حول فاضلی دوقطبی شده است. این در حالی است که تا پایان مناظره اول، توییتر هنوز قطببندی نشده بود.
بر اساس این دادهها، ۴۹ درصد از شبکه را کاربران انقلابی و اصولگرای مخالف عمل محمد فاضلی تشکیل دادهاند. ۴۱درصد از شبکه را کاربران اصلاحطلب و اصولگرای مدافع پزشکیان و فاضلی شکل دادهاند و ۱۰درصد از آن را کاربران تحولخواه منتقد فاضلی شکل دادهاند.
این دادهها نشان میدهد که جامعه به میزگرد دیشب واکنش قابل توجهی نشان داد و این موضوع پتانسیل ایجاد قطببندی در انتخابات را ایجاد کرده.
27215