شرکت معتمد مالیاتی چیست؟

شرکت معتمد مالیاتی نوع اول ریما با مجوز رسمی از سازمان امور مالیاتی، ارائه دهنده خدمات یکپارچه مالیاتی و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان می باشد.

شرکت معتمد مالیاتی چیست؟

به دنبال تصویب ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین با پیچیده‌تر شدن قوانین و مقررات مالیاتی و افزایش الزامات قانونی برای کسب‌وکارها، نیاز به شرکت‌هایی که بتوانند خدمات مالیاتی جامع و مطمئنی ارائه دهند، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. از این رو سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تنظیم درست قانون و مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اطمینان پیدا کردن از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی، شرکت‌های معتمد مالیاتی را معرفی می‌کند. شرکت معتمد ریما به عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی که دارای مجوز رسمی از سازمان امور مالیاتی می‌باشد، با هدف تسهیل فرآیندهای مالیاتی و ارائه خدمات بهینه به کسب‌وکارها و مودیان مالیاتی در سطح کشور، فعالیت می‌کند.

شرکت معتمد مالیاتی چیست؟

شرکت‌های معتمد مالیاتی مراکزی هستند که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور انتخاب و تأیید شده‌اند تا در ارائه خدمات مالیاتی و کمک به انجام تکالیف قانونی و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان فعالیت دارند. در واقع می‌توان گفت شرکت‌های معتمد مالیاتی برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در ایران ایجاد شده‌اند و به عنوان پلی میان مودیان و سازمان امور مالیاتی عمل می‌کنند.

وظایف و مسئولیت‌های اصلی شرکت معتمد مالیاتی:

ثبت اطلاعات مالی مودیان
گزارش به سازمان امور مالیاتی
تضمین امنیت و صحت اطلاعات
ارائه خدمات فنی و نرم‌افزاری
ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و پشتیبانی فنی به مودیان
کنترل و اعتبارسنجی اطلاعات مالی
به‌روزرسانی و نگهداری سامانه‌ها
ایجاد و نگهداری آرشیو داده‌ها

نکات مهم در رابطه با شرکت معتمد مالیاتی:

این شرکت‌ها در ثبت، انتقال و صدور صورت‌حساب به مودیان حقیقی و حقوقی کمک می‌کنند
کارمندان این شرکت‌ها می بایست توسط سازمان امور مالیاتی آموزش دیده باشند
گرفتن مدرک و مجوز معتبر از سوی سازمان برای فعالیت شرکت‌های معتمد مالیاتی الزامی است

انواع شرکت‌های معتمد مالیاتی:

سه نوع مجوز شرکت معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی در نظام یکپارچگی و فراگیر پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان وجود دارد که متقاضیان می‌توانند این مجوزها را درخواست نماید و پس از کسب موفقیت در ارزیابی براساس نوع مجوز درخواستی موافقت اصولی دریافت نمایند.

مجوز نوع اول (شرکت معتمد مالیاتی نوع اول)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه صدور، جمع آوری، نگهداری و ارسال صورتحساب الکترونیکی فروش و ارائه همه خدمات به سازمان امور مالیاتی و نظارت بر عملکرد مؤدیان در این حوزه میباشد. شرکت‌های دارنده این مجوز قادر به ارائه خدمات نامبرده به خود نیز می‌باشند.

مجوز نوع دوم (شرکت معتمد مالیاتی نوع دوم)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه آموزش به مؤدیان مالیاتی و احراز تسلط آنها به حقوق و تکالیف خود در ارتباط با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و سایر قوانین مالیاتی مرتبط با مؤدی می‌باشد.

مجوز نوع سوم(شرکت معتمد مالیاتی نوع سوم)

مجوز فعالیت‌های مرتبط با حوزه خدمات مشاوره و حسابداری مالیاتی مانند مشاوره فنی و غیرمالیاتی، مشاوره مالیاتی، کمک به تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی، تهیه و نگهداری دفاتر و سایر موارد غیرحاکمیتی به تشخیص سازمان امور مالیاتی در این حوزه می‌باشد.

معرفی شرکت معتمد ریما (راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان)

شرکت معتمد ریما از آذر ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات صدور، جمع‌آوری، نگهداری و ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی، که با مجوز مستقیم از سازمان امور مالیاتی کشور تأسیس گردیده و با پشــتوانه ۵ سال سابقه تحقیقاتی، ضمن برخورداری از سرمایه انسانی جوان و متخصص، به ارائه خدمات در بستر کلیه پلتفرم‌های رایج کشور فعالیت خود را آغاز نموده‌ است. شرکت ریما با تنوع شیوه‌های ارسال اطلاعات به صورت امن و رمزگذاری شده آماده خدمت رسانی به مؤدیان عزیز می‌باشد از جمله این روش‌ها می‌توان به فراخوانی سرویس (Api)، بارگذاری فایل اکسل، دستگاه پوز، اپلیکیشن موبایل و ورود اطلاعات در پورتال مؤدیان شرکت اشاره کرد. در این مسیر جهت تسهیل فعالیت مؤدیان در کلیه مراحل از ثبت نام تا ارسال صورتحساب از همراهی و پشتیبانی کارشناسان حرفه‌ای شرکت معتمد ریما بهره‌مند خواهید بود.

خدمات شرکت معتمد مالیاتی ریما

ریما با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و همکاری با کارشناسان مالیاتی مجرب، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این خدمات شامل:

صدور و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان
مشاوره مالیاتی
تضمین ارسال موفق صورت‌حساب به سازمان امور مالیاتی
آموزش نحوه انجام تکالیف مالیاتی(مربوط به سامانه مودیان)
پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته و ارائه خدمات آموزشی بصورت آنلاین، تلفنی و حضوری
اتصال مستقیم سیستم‌های حسابداری و پایانه‌های فروشگاهی به سامانه مودیان
تضمین امنیت اطلاعات مالیاتی با استفاده از پیشرفته‌ترین استانداردهای امنیتی

استفاده از این خدمات به کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی کمک می‌کند تا از خطاهای احتمالی و جریمه‌های مربوط به عدم ارسال به‌موقع صورتحساب‌ها به سازمان امور مالیاتی جلوگیری کنند.

روش‌های ارسال و ثبت فاکتور در سامانه مودیان توسط شرکت معتمد ریما

وب سرویس: از طریق وب سرویس می‌توانید به صورت تکی یا گروهی با اکسل فایل‌ها اقدام به ارسال فاکتورها کنید.
دستگاه کارتخوان: این دستگاه به شما امکان ارسال فاکتورها را از طریق کارتخوان فراهم می‌کند.
اپلیکیشن موبایل: با استفاده از اپلیکیشن موبایل، می‌توانید به راحتی فاکتورها را ارسال کنید.
API اگر سیستم شما دارای API است، می‌توانید از طریق آن ارسال فاکتورها را انجام دهید.

مزایای ارسال صورتحساب از طریق معتمد امن و هوشمند ریما:

بدون محدودیت ثبت مودی(حقیقی/حقوقی)
بدون محدودیت تعداد فاکتور(تکی و گروهی)
مدیریت پرونده‌های مالیاتی مختلف داخل یک پنل
پشتیبانی رایگان و تخصصی

مراحل استفاده از خدمات شرکت معتمد ریما

مراحل ثبت نام و استفاده از خدمات شرکت معتمد ریما بسیار ساده و بهینه است. مودیان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه ریما و ثبت‌نام آنلاین، در کمترین زمان ممکن فرآیند صدور و ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی خود را آغاز کنند. پس از ثبت‌نام، تیم پشتیبانی متخصص ریما به مودیان کمک می‌کنند تا صورتحساب‌های خود را به سامانه‌ مودیان ارسال کنند و تمامی تکالیف مالیاتی خود را با دقت بالا، در سریع‌ترین زمان و بدون هیچ‌گونه خطایی انجام دهند.

مراجعه به سایت درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس my.tax.gov.ir
انتخاب شرکت معتمد ریما در کارپوشه مالیاتی شخص به عنوان شرکت معتمد و دریافت شناسه یکتا
مراجعه به پرتال ریما و ثبت نام با شناسه یکتا حافظه مالیاتی
ثبت و ارسال صورتحساب با روش دلخواه (اکسل، API، سامانه تحت وب) در پرتال ریما

چرا انتخاب ریما به نفع کسب‌وکار شماست؟

انتخاب یک شرکت معتمد مالیاتی معتبر نظیر ریما، مزایای بسیاری برای کسب‌وکارها به همراه دارد. این شرکت با ارائه سبد کامل خدمات مالیاتی، توانسته است نیازهای مختلف مودیان مالیاتی را در زمینه‌های گوناگون پاسخ دهد. برخی از مزایای استفاده از خدمات ریما شامل:

عملکرد اصولی و جلوگیری از جریمه‌های احتمالی مالیاتی
صرفه‌جویی در زمان
اطمینان از صحت و دقت اطلاعات مالی و جلوگیری از خطاهای انسانی
دسترسی به خدمات پشتیبانی و مشاوره تخصصی در هر زمان

نتیجه گیری:

براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، شرکت‌های معتمد مالیاتی به‌عنوان واسطه بین سازمان امور مالیاتی و مودیان عمل می‌کنند. این شرکت‌ها با دریافت مجوزهای لازم از سازمان، به عنوان بازوی اجرایی سازمان، موظف به نظارت عملکرد مودیان، صدور و ارسال فاکتورهای الکترونیکی به سامانه مودیان هستند. ریما به عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی معتبر، همواره در تلاش است تا فرآیند ارسال صورتحساب به سامانه مودیان را برای کسب‌وکارها ساده‌تر کرده و با ارائه مشاوره‌های مالی و پشتیبانی فنی، مشتریان خود را از دغدغه‌های مالیاتی رها سازد. این شرکت با بهره‌گیری از استانداردهای امنیتی پیشرفته، تضمین می‌کند که تمامی صورتحساب‌های مودیانش به‌صورت ایمن و بدون هیچ‌گونه خطایی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *