هرچند بازار خودروی کشورمان کاملاً انحصاری است و خریداران حق انتخاب زیادی ندارند ولی در همین بازار محدود هم همهٔ خودروها نمیتوانند موفق عمل کنند و تاکنون مدلهای زیادی را دیدهایم که در بازار کشورمان شکست خورده و نتوانستهاند نظر خریداران را جلب کنند.
به گزارش خبرآنلاین، یکی از این خودروها که امروز کاملاً فراموش شده، سوزوکی کیزاشی است. ایرانخودرو پس از موفقیتی که با سوزوکی گرند ویتارا در بازار کسب کرد، تصمیم گرفت محصول دیگری از سوزوکی را هم به ایران بیاورد و بدین منظور، کیزاشی انتخاب شد.
به نقل از پدال، این سدان ژاپنی در اواخر سال ۱۳۹۰ در ایران معرفی و سال بعد به دست خریداران رسید. قرار بود کیزاشی هم مثل گرند ویتارا در ایران مونتاژ شود اما به دلیل عدم استقبال بازار، تنها در تعداد اندکی با مدل ۲۰۱۲ وارد و سپس پروندهٔ آن بسته شد. دلیل اصلی ناکامی کیزاشی در بازار ایران، حضور رقبای خوشنامتر و مجهزتر کرهای یعنی هیوندای سوناتا و کیا اپتیما بود. علاوه بر این، در همان سالها پارسخودرو هم عرضهٔ نیسان تیانا را بهعنوان جایگزین ماکسیمای محبوب آغاز کرد تا کار برای سدان سوزوکی سختتر شود.