در سالهای اخیر در کنار فضای نامناسب اقتصادی و رشد افسارگسیخته نرخ تورم، شدت گرفتن فیلترینگ به معضلات کسبوکارهای آنلاین افزوده شده است و بستر فعالیت را بیش از هر موقع دیگری در کشور نامناسب کرده است.
به گزارش کاویان گلد، شصتونهمین نشست سرمایهگذاری کارایا روز پنجشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد؛ در حاشیه این رویداد خبرنگار خبرآنلاین در گفتوگو با محمد صادق سبحانی، مدیرعامل تریگ آپ، از وی در خصوص وضعیت ورودی شتابدهندهها پرسید، مشروح این گفتوگو را در ادامه بخوانید.
کاهش کیفیت ورودیهای ما محسوس بوده است
محمد صادق سبحانی، بر این باور است که به دلیل رشد مهاجرت و فضای اقتصادی کشور شتابدهندهها شاهد کاهش ورودی گروههای خلاق هستند؛ او در این خصوص گفت:« کاهش نرخ ورودیهای ما به اندازه کاهش کیفیت ورودیها محسوس نبوده است. ایدهپردازان کماکان به ما مراجعه میکنند و در نتیجه از لحاظ تعداد ورودیها با کمبود مواجه نبودیم اما نرخ تبدیل آنها برای رسیدن به استارتاپی که بر روی آنها سرمایهگذاری شود، کاهش پیدا کرده است، چراکه ایدهها و کیفیت تیمها کمی نازل شده است.»
نیروهای توانمند با ایدههای جذاب مهاجرت کردند
سبحانی در ادامه افزود:«نیروهای توانمندی که با ایدههای جذاب بخواهند وارد این بازار شوند، مهاجرت کردند و در کنار آنها تعدادی از ایدهها تکراری شده است و پیادهسازی شده است و باید به سمت ایدههایی حرکت کرد که نیست و این موضوع نیز کار را دشوار کرده است.»