بیشتر افرادی که هوادار یک فوتبالیست، بازیگر، هنرمند هستند، گمان میکنند هنوز هم همه هوادار این دسته از آدمهای مشهور هستند اما آمار مرکز پژوهشها نشان میدهد که در موضوعات مربوط به تبلیغات، بحران و اخبار، اعتماد به سلبریتیها جایگاه مثبتی ندارد.
به گزارش خبرآنلاین،مرکز نظرسنجی ملت در روزهای اخیر پژوهشی منتشر کرد که نشان میدهد حدود یک چهارم از مردم(۳/۲۴درصد) اصلا به سلبریتیها اعتماد ندارند و همچنین در موضوعات مربوط تبلیغات، بحران و اخبار ۶/۳درصد به سلبریتیهای مشهور و ۲درصد فقط به سلبریتی محبوب خود اعتماد دارند.
همشهری در خبری نوشت:در این میان یک نکته بسیار مورد توجه قرار گرفت، اینکه متوسط شاخص اعتماد زنان به سلبریتیها بیشتر از مردان است.
با افزایش سن، اعتماد به سلبریتیها کاهش پیدا میکند؛ متوسط شاخص اعتماد برای جوانان، میانسالان و سالمندان بهترتیب ۷/۴، ۱/۴و ۶/۳ است.
با افزایش سطح تحصیلات، اعتماد به سلبریتیها کاهش پیدا میکند. متوسط شاخص اعتماد برای افراد با سطح تحصیلی زیردیپلم، دیپلم، دانشگاهی بهترتیب ۵، ۲۵/۴و ۷/۳است.
روستاییان اعتماد بیشتری به سلبریتیها دارند. متوسط شاخص اعتماد برای روستاییان، ساکنان شهرهای تابعه و ساکنان مراکز استانها بهترتیب ۴/۹، ۴/۴و ۳/۷۵ است.
سلبریتیهای داخل یا خارج از کشور؟
در میان سلبریتیهای ایرانی که ساکن کشور و خارج از کشور هستند، مردم بیشتر به سمت داخلیها تمایل دارند و این علاقه در آمار بهدست آمده از سوی مرکز پژوهشها نیز عیان است: