درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/ رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟

گزارش عملکرد سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ مملو از اطلاعاتی ارزشمند بود؛ از رشد چند صد درصدی سرویس خرید اعتباری در یک سال گذشته تا نقش پررنگ نسل Z در غول استارتاپی، همه و همه بینشی ارزشمند از آنچه در فضای کار استارتاپی کشور در حال وقوع است، به ما می‌دهند.

درآمد ۶۷۵ میلیون تومانی راننده اسنپ/  رشد ۸ برابری کاربران اسنپ‌پی چه معنایی دارد؟

نگار علی_ گزارش عملکرد سالانه اسنپ در سال ۱۴۰۲ در ۱۵ بخش پیش‌گفتار، اسنپ‌خودرو، اسنپ‌تریپ، مسئولیت اجتماعی، اسنپ‌باکس، اسنپ‌شاپ، امنیت سایبری، اسنپ‌فود، اسنپ‌دکتر، منابع انسانی، سوپرمارکت‌ اسنپ، تیم مرکزی گروه اسنپ، سوپراپ اسنپ، اسنپ‌پی و واژه‌نامه منتشر شد.

گرانی، برگ برنده اسنپ‌پی

در این گزارش آمده است که در میان ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد براساس تعداد سفارش موفق در سال ۱۴۰۲، سرویس اسنپ پی (خرید اعتباری) با رشد ۷۹۶ درصدی (تقریبا ۸ برابر) در رتبه نخست ایستاده است؛ استقبال مردم از پرداخت‌های اعتباری دلایل زیادی دارد. یکی از دلایل اصلی مردم برای انتخاب پرداخت اعتباری، توانایی به تعویق انداختن پرداخت است. کارت‌های اعتباری و گزینه‌های تامین مالی به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که امروز خرید کنند و به مرور زمان هزینه آن را بپردازند و بار پرداخت نقدی را از روی دوش آن‌ها کاهش دهد.

یکی دیگر از دلایل استقبال از پرداخت‌های اعتباری به هزینه‌های اضطراری باز می‌گردد؛ اعتبار به عنوان شبکه ایمن مالی در مواقع اضطراری عمل می‌کند. هنگامی که هزینه‌های غیرمنتظره ایجاد می‌شود، افراد می‌توانند بدون اینکه پس‌انداز خود را کاهش دهند، از اعتبار برای پوشش هزینه‌ها استفاده کنند. گاهی اوقات نیز افراد صرفاً به این دلیل که پول نقد کافی برای خرید ندارند از اعتبار استفاده می‌کنند.

رشد خرید اعتباری در ایران، همزمان با افزایش قیمت مواد غذایی و اجناس اتفاق افتاد تا راهی برای حل مشکل گرانی باشد. در واقع می‌توان گفت رشد چند صد درصدی تعداد سفارشات اسنپ‌پی در یک سال گذشته، نشانه‌ای از کاهش قدرت خرید مردم برای پرداخت‌های نقدی و گرانی افسارگسیخته در یک سال گذشته است.

۵ سرویس با بیشترین میزان رشد براساس تعداد سفارش موفق در سال ۱۴۰۲

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *