با وجود پیشرفتهای به وجود آمده در زمینه خودروهای برقی، این نوع خودروها درصد بسیار کوچکی از بازار خودروی اروپا را تشکیل میدهند.
امیرمسعود عابدین: اتحادیه اروپا همچنان قصد دارد تا فروش خودروهای جدید با موتور احتراقی را از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند؛ در همین حین، بسیاری از افراد تردید دارند که این اتفاق بیفتد. در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۴۹ میلیون خودرو در جادههای اتحادیه اروپا وجود داشت، اما خودروهای کاملاً برقی تنها ۱٫۸ درصد از کل جمعیت را تشکیل میدادند.
اعدادی که اخیراً توسط انجمن خودروسازان اروپا منتشر شده، نشان میدهد که خودروهای برقی راه بسیار طولانی در پیش دارند تا به خودروهای احتراقی برسند. علیرغم سالها مشوقهای دولتی، کاهش مالیات و سایر مزایا، خودروهای کاملاً برقی تنها بخش کوچکی از کل تعداد خودروهای ثبت شده در اروپا را تشکیل میدهند. طبق گفته ACEA، با احتساب خودروهای پلاگین هیبریدی، خودروهای دارای پورت شارژ همچنان فقط ۳٫۹ درصد از کل ناوگان خودرو در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ را تشکیل میدادند. با ادامه افزایش قیمت خودروهای جدید، جای تعجب نیست که اروپاییها برای مدت طولانیتری به خودروهای قدیمیتر خود پایبند باشند. میانگین سن خودروی موجود در جادههای اتحادیه اروپا در حال حاضر ۱۲٫۵ سال است و مردم یونان پیرترین ناوگان خودرو را با ۱۷٫۵ سال دارند. در این بین، لوکزامبورگ جوانترین ناوگان خودرو را فقط با ۸ سال عمر در اختیار دارد.