با روی کار آمدن دولت چهاردهم و حضور رائد فریدزاده در سازمان سینمایی تا حدود زیادی روند تولید و اکران فیلمهای اجتماعی تغییر یافت و اراده حمایت از فیلمهای اجتماعی بیشتر دیده شد.
به گزارش کاویان گلد، روزنامه ایران نوشت:
فرآیند تولید و اکران فیلم اجتماعی که یکی از گونههای مهم سینمایی و البته محبوب در کشور ماست اگرچه در سالهای گذشته دچار دستاندازیهایی شده، اما به نظر میرسد در دولت چهاردهم فرصتی فراهم آمده تا دوباره در کنار گونههای دیگر هم در مرحله تولید و هم در مرحله اکران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مخاطب ایرانی از دیرباز به فیلمهایی که حالا به فیلمهای اجتماعی معروفند و معمولاً نقدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را دستمایه کار خود قرار دادهاند، روی خوش نشان داده است. اگر به سیاهه فیلمهای پرمخاطب و محبوب ایرانی در دورههای مختلف نگاه کنیم، متوجه میشویم که فیلمهای اجتماعی حجم قابل اعتنا و چشمگیری از این سیاهه را به خود اختصاص دادهاند.