در جهانی مانند GTA V که پر از جزئیات و زندگی شبیهسازیشده است، شاید هیچکس انتظار نداشت روزی یکی از بازیکنان تصمیم بگیرد همهٔ شخصیتهای غیرقابلبازی، یا همان «NPC»ها (Non-Playable Characters) را بهصورت کامل حذف کند.
به گزارش خبرآنلاین، اما این دقیقاً همان کاریست که یک یوتوبر به نام «Adichu» انجام داده است؛ کاری که از سویی حیرتانگیز و از سوی دیگر، نشانهایست از کنجکاوی بیپایان انسان در برابر جهانهای ساختهشده با هوش مصنوعی.
به نقل از یکپزشک، بر پایهٔ پژوهش Adichu، در بازی GTA V بیش از ۸۵۰ نوع شخصیت غیرقابلبازی طراحی شده است؛ کاراکترهایی که بسته به محل حضور بازیکن، ظاهر و رفتار متفاوتی دارند. در مناطق مرفه، چهرههایی شیک و آرام دیده میشوند و در حاشیهٔ شهر، کارگرانی ساده، دستفروشان یا بزهکاران. هدف این بازیکن حذف تمام این گونهها بوده، نه صرفاً تکتک افراد؛ به عبارتی، پاکسازی تمامی تیپهای اجتماعی شبیهسازیشده در نقشهٔ بازی.
مأموریتی بدون پاداش، اما سرشار از جزییات
در ویدئویی که حدود ده دقیقه بهطول میانجامد، شاهد یک مأموریت شخصی هستیم؛ مأموریتی که پاداشی درون بازی ندارد، اما بازتابی از علاقهٔ بیپایان به کشف و آزمایش است. از شخصیتهای اصلی مانند خانوادهٔ «مایکل» گرفته تا رهگذران گمنام در کوچهها و خیابانها، همه در این مسیر از میان رفتهاند. برخی از این «آدمهای عادی» بهراحتی پیدا شدند، اما در برخی موارد برای اینکه اشتباهی رخ ندهد و یک شخصیت اصلی کشته نشود، گیمر شیدای ما باید بیشتر تامل میکرد!