در حالی که بسیاری از خودروسازان جهان هنوز درگیر توسعه زیرساختهای شارژ هستند، چین با سرعتی حیرتانگیز به آیندهای بدون زمان انتظار میتازد.
امیرمسعود عابدین: شاید تسلا اولین خودروسازی بود که به مفهوم ایستگاههای تعویض باتری برای خودروهای برقی خود نزدیک شد، اما این تولیدکنندگان برتر خودرو در چین هستند که آن را کاملاً پذیرفتهاند و کیلومترها جلوتر از رقبا حرکت میکنند. در حال حاضر، شرکت نیو (NIO) در زمینه فناوری تعویض باتری پیشتاز است و هزاران ایستگاه را در سراسر چین و حتی چند مورد در اروپا راه انداخته است. به زودی، تعویض باتری در چین بسیار رایجتر خواهد شد.
چانگان Oshan ۵۲۰: پیشگام در تعویض باتری ۱۰۰ ثانیهای
همین هفته، چانگان ۱۰۰۰ دستگاه اولیه از سدان Oshan ۵۲۰ خود را عرضه کرد. این خودروها که با در نظر گرفتن خدمات تاکسی ساخته شدهاند، به یک دلیل مهم هستند: آنها اولین خودروهایی هستند که از پکهای باتری قابل تعویض Choco-SEB جدید CATL استفاده میکنند.