کاهش فروش همیشه به معنای از دست دادن سهم بازار نیست، اما این واقعیت در مورد تسلا صدق نمی‌کند. در اروپا، حجم این برند از ۱۸۵۲۰۰ دستگاه در نیمه اول سال ۲۰۲۳، به ۱۶۱۳۰۰ دستگاه برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. با این حال، در همان بازه زمانی، کل ثبت‌نام خودروهای برقی ۱٫۷ درصد افزایش یافت.

این بدان معناست که سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی اروپا از ۱۹.۸ درصد به ۱۷٫۲ درصد در سال جاری کاهش یافته است. تسلا پس از گروه فولکس‌واگن، دومین خودروسازی است که با بیشترین کاهش در سهم بازار برقی‌ها در اروپا در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ مواجه بوده است.

تسلا و فولکس‌واگن در مقابل گروه جیلی که با فروش خوب ولوو EX۳۰ تقویت شد و همچنین گروه بی ام و که با جدیدترین مدل‌های خود به موفقیت ادامه می‌دهد، جایگاه خود را از دست دادند. برندهای چینی نیز عمدتاً به لطف بی وای دی رشد کردند."/>

تسلا تحت فشار خودروسازان چینی/ دوران افول تسلا شروع شد؟ /عکس

به نظر نمی‌رسد که امسال، سال خوبی برای تسلا باشد. پس از رکوردشکنی‌های مختلف در سال ۲۰۲۳، زمانی که این خودروساز محبوب‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی با پرفروش‌ترین خودرو در جهان بود اما در سال ۲۰۲۴ تقریباً قوی نیست.

تسلا تحت فشار خودروسازان چینی/ دوران افول تسلا شروع شد؟ /عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌آخرین داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط JATO Dynamics برای نیمه اول سال جاری نشان می‌دهد که تسلا در ایالات‌متحده و اروپا جایگاه خود را از دست داده است، جایی که فروش به ترتیب ۸ درصد و ۱۳ درصد کاهش یافته است. در حالی که عموم مردم کاملاً علاقه‌مند به خودروهای الکتریکی نیستند، اما تقاضای کلی در هر دو منطقه در واقع رشد کرده است.

کاهش فروش همیشه به معنای از دست دادن سهم بازار نیست، اما این واقعیت در مورد تسلا صدق نمی‌کند. در اروپا، حجم این برند از ۱۸۵۲۰۰ دستگاه در نیمه اول سال ۲۰۲۳، به ۱۶۱۳۰۰ دستگاه برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. با این حال، در همان بازه زمانی، کل ثبت‌نام خودروهای برقی ۱٫۷ درصد افزایش یافت.

این بدان معناست که سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی اروپا از ۱۹.۸ درصد به ۱۷٫۲ درصد در سال جاری کاهش یافته است. تسلا پس از گروه فولکس‌واگن، دومین خودروسازی است که با بیشترین کاهش در سهم بازار برقی‌ها در اروپا در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ مواجه بوده است.

تسلا و فولکس‌واگن در مقابل گروه جیلی که با فروش خوب ولوو EX۳۰ تقویت شد و همچنین گروه بی ام و که با جدیدترین مدل‌های خود به موفقیت ادامه می‌دهد، جایگاه خود را از دست دادند. برندهای چینی نیز عمدتاً به لطف بی وای دی رشد کردند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *