زمانی انتقاد رسانهها از خودروسازان بیحاصل نبود و باعث تغییر میشد، زمانی که هم خودروسازان گوش شنوا داشتند، هم رسانهها جدی گرفته میشدند.
به گزارش کاویان گلد، تقریبا از زمانی که خودروسازی در کشور راه افتاده، انتقادهایی هم به کیفیت خودروها و هم به سازوکار فروش و تحویل محصولات کارخانههای خودروسازی وجود داشته. در نمونهای جالب که به سال ۱۳۵۷ بازمیگردد، روزنامه «آتش» در سلسله مطالبی به انتقاد از کارخانه «ایرانناسیونال» یا «ایرانخودرو» امروزی میپرداخت. این روزنامه که به مدت ۱۶ سال تا تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۵۷ منتشر میشد، در دروه جدید خود که از این تاریخ شروع به کار کرد، بیشتر از گذشته به موضوعات اقتصادی و وضعیتی که در کارخانهها و صنایع و شرکتهای بزرگ تجاری وجود داشت توجه نشان میداد. گزارشهای دوره جدید «آتش» رویکردی افشاگرانه از مسائل و مشکلات اقتصادی جاری در کشور داشت که البته گاه مشخص بود مبتنی بر اسناد دقیق و شواهد مستدل هم نیست و بیشتر بر شنیدهها و موضعگیریهای شخصی تکیه داشت.