وقتی از برندینگ یک چهره سیاسی صحبت میکنیم دقیقاً منظورمان چیست؟ دکتر گیویان استاد دانشگاه در گفتگوی نوروزی با خبرآنلاین به سوالاتی درباره برندینگ مسعود پزشکیان پاسخ داده است.
کیاوش حافظی: دکتر عبدالله گیویان، انسانشناس و استاد دانشگاه، مهمان نوروزی «کافه خبر» کاویان گلد شد تا برند سیاسی پزشکیان را بررسی کند. او معتقد است که مفهومی مثل برند فریبنده بوده و مناسب جامعه ایران نیست. گیویان استدلال میکند در ایران احزاب سیاسی وجود ندارد که روی یک چهره کار کند. او برندینگ را به قلهای تشبیه میکند که باید بر کوهپایه استوار باشد؛ اما وقتی کوهپایه وجود نداشته باشد برندینگ در مورد چهرههای سیاسی قابل اطلاق نیست.
این استاد دانشگاه متذکر میشود که افرادی مثل محسن رضایی و محمدباقر قالیباف در مقاطعی سعی کردند تا حدی برند شوند اما چون در هر دوره از انتخابات با شمایل جدیدی به میدان آمدند، رسماً چهره قبلی خود را هم زیر سوال بردند.