جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم همه را راضی نگه داریم پس دیگر به قانون و برخی محدودیتها که برای کیفیت دادن به زندگی مردم است نیازی نداریم. شورای شهر و شورای ترافیک تنها اجازه دادند ۲ درصد از خودروها وارد طرح ترافیک شوند، اگر گفته شود خودروهای شهرستان میتوانند وارد طرح ترافیک شوند اما خودروی افرادی که محل کارشان یا محل زندگیشان یا دانشگاهشان در آن محدوده است نمیتوانند وارد شوند طبیعی است که تبعیض قائل شدهایم و باید برای پلاکهای شهرستان نیز محدودیتهایی همچون تهران قائل شویم. با تعارف و ابزار رسانهای نمیتوان همه را راضی نگه داشت، شورای شهر به هیچ وجه نگاه درآمدزایی به آرم ترافیک ندارد بلکه هدف ما این است که نظم، انضباط، آرامش، کاهش مشکلات محیط زیستی و بزههایی که در خلال تراکم ایجاد میشود را کاهش دهیم.
در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر کسی میخواهد بیش از چند روز شهر محل سکونت خود را تغییر دهد تنها به دو دلیل حضور در بیمارستان یا هتل میتواند بدون اطلاع به پلیس این کار انجام دهد در غیر این صورت باید حتماً به پلیس اطلاع دهد. تشکری هاشمی گفت: شرکت های حمل و نقل عمومی تا به امروز اندکی از بودجه را گرفتهاند و در خلال بررسی اسناد شرکت مترو و دادههای موجود متوجه شده ایم تنها حدود ۳۰ درصد از ۳هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نقدینگی داده شده است. منبع: خبرآنلاین
265 33