دولت و نهادهای عمومی با سفارشهای کلان خود میتوانند نجاتبخش صنعت کشتیسازی داخلی باشند. اما در غیاب این حمایت، ایزوایکو و مجموعههای مشابه تنها نظارهگر رونق صنایع دریایی کشورهای دیگرند.
به گزارش کاویان گلد، روزنامه اعتماد نوشت:
در شرایطی که بزرگترین زیرساخت دریایی کشور در بندرعباس، یعنی مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، توان ساخت و تعمیر انواع شناورهای سبک و سنگین، از نفتکشهای غولپیکر گرفته تا سکوهای دریایی را دارد، اما بخش بزرگی از ظرفیت آن بلااستفاده مانده و سفارشهای مهم دریایی همچنان به شرکتهای خارجی واگذار میشود.