یکی از عوامل اصلی کاهش تحرک در بازار خودرو، فضای انتظاری در بین خریداران است. زمانی که مردم نسبت به آینده قیمتها، شرایط اقتصادی و سیاستهای کلان تردید دارند، تصمیم به خرید را به تعویق میاندازند.
به گزارش کاویان گلد، روزنامه ایران نوشت:
بازار خودرو که در ایران، همواره یکی از پیشرانهای مهم اقتصادی بوده، در ماههای اخیر با نوعی ایست نسبی روبهرو شده است. نشانههای این رکود نه فقط در آمار فروش و معاملات، بلکه در رفتار مصرفکننده و تولیدکننده بهوضوح دیده میشود.
یکی از عوامل اصلی کاهش تحرک در بازار خودرو، فضای انتظاری در بین خریداران است. زمانی که مردم نسبت به آینده قیمتها، شرایط اقتصادی و سیاستهای کلان تردید دارند، تصمیم به خرید را به تعویق میاندازند. این موضوع در تمام بازارهای بزرگ جهان نیز صادق است و به همین دلیل، ایجاد ثبات و شفافیت در تصمیمگیریها نقش کلیدی دارد.