اشاره به خبر شهادت یحیی سنوار در تلویزیون ایران پس از یک روز از وقوع آن، تکاندهنده بود. نه از این حیث که مردم از این خبر بیاطلاع مانده بودند، چراکه در همین فاصله هزاران پست و نظر در فضای مجازی و سایتهای گوناگون حتی رسانههای حکومتی در این مورد منتشر شده بود و کسی نیازی به اطلاعرسانی صدا و سیما نداشت.
به گزارش خبرآنلاین روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم عباس عبدی نوشت: همچنین اگر کسی با یک روز تاخیر هم از این خبر مطلع میشد مشکلی برایش پیش نمیآمد. ولی این تاخیر در اطلاعرسانی بسیار عجیب و تاسفبار بود. خبری که از لحظه آغاز نشر آن، به عنوان خبری جهانی در خروجی خبرگزاریها و رادیو و تلویزیونها و سایتها و شبکههای اجتماعی قرار گرفت، بهطوری که سرچ نام سنوار در گوگل بر انتخابات امریکا و نامزدهای آن پیشی گرفت.
این رفتار نشاندهنده تصور مخدوشی است که مدیریت این رسانه از آن و جایگاهش دارد، گویی که سیاستگذاران آنجا درک درستی از مفهوم رسانه و خبر ندارند. ابتدا باید پرسید؛ چگونه ممکن است که یک رسانه عریض و طویل با دهها شبکه و… چنین خطایی را مرتکب شود؟ آن هم در حالی که به احتمال قوی اغلب دستاندرکاران خبری آن رسانه در همان روز مشغول پیگیری جزییات این ترور بودهاند، و شاید هم از آن نیز اطلاع داشتهاند. پس چرا این خبر را منتشر نکردند، در حالی که میدانستند، دیگران از خبر مطلع هستند؟