بعد از نزدیک به پنج شش سال حضور موفقیت‌آمیز نسل اول مرسدس‌بنز سی‌ال‌اس، نسل دوم آن تقریباً هم‌زمان با عرضه جهانی‌اش و در ابتدای دهه ۹۰ شمسی وارد ایران شد. حالا نسخه جدید به لطف طراحی چشم‌گیر، حال و هوایی فضایی پیدا کرده بود. این برای نخستین‌بار بود که این کلاس از مرسدس مجهز به رابط کاربری هوشمند COMAND‌ می‌شد؛ آپشنی که راننده از طریق یک نمایشگر لمسی می‌توانست کلیه مکانیزم‌های خودرو را کنترل کند.

نسل دوم CLS همچون برادر کوچک‌تر خود، روی پلت‌فرم E-class طراحی و پیاده‌سازی شده بود. این یعنی بهره بردن از سیستم تعلیق منحصر به فرد ML که تنها در انحصار مرسدس‌بنز بود. بازار ایران با این نمونه بود که قوی‌ترین ویرایش این فست‌بک یعنی CLS۵۵۰ را نیز تجربه کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش از فاز اول ممنوعیت واردات خودرو بود که چندین نسخه AMG‌ واقعی، یعنی CLS۶۳ وارد کشور شد. قلب تپنده CLS، یک پیشرانه ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بود که ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز CLS ملقب به الهه زیبایی در ایران، هم‌اکنون در بازار بازه قیمتی ۸ تا ۱۴ میلیاردی (و حتی بیشتر در نسخه‌های تمیزتر یا قوی‌تر) دارد.

۳۲۲"/>

الهه زیبایی در ایران چقدر قیمت دارد؟ /عکس

نسل دوم مرسدس‌بنز CLS که به دلیل ظاهر فوق‌العاده جذابش به الهه زیبایی شهرت دارد، امروز چقدر قیمت دارد؟

الهه زیبایی در ایران چقدر قیمت دارد؟ /عکس

به گزارش کاویان گلد،  از زمانی که قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تصویب شد، هر خودرویی که با این مشخصات در بازار ایران حضور داشت حکم طلا پیدا کرد و برچسب قیمتی عجیب خورد؛ تا زمانی که خودروهای جدیدتر با حجم موتوری بیشتر وارد بازار نشوند، این قیمت‌های غیرمنطقی همچنان پایدار است. مرسدس‌بنز CLS یکی از این نوع خودروهاست.

بعد از نزدیک به پنج شش سال حضور موفقیت‌آمیز نسل اول مرسدس‌بنز سی‌ال‌اس، نسل دوم آن تقریباً هم‌زمان با عرضه جهانی‌اش و در ابتدای دهه ۹۰ شمسی وارد ایران شد. حالا نسخه جدید به لطف طراحی چشم‌گیر، حال و هوایی فضایی پیدا کرده بود. این برای نخستین‌بار بود که این کلاس از مرسدس مجهز به رابط کاربری هوشمند COMAND‌ می‌شد؛ آپشنی که راننده از طریق یک نمایشگر لمسی می‌توانست کلیه مکانیزم‌های خودرو را کنترل کند.

نسل دوم CLS همچون برادر کوچک‌تر خود، روی پلت‌فرم E-class طراحی و پیاده‌سازی شده بود. این یعنی بهره بردن از سیستم تعلیق منحصر به فرد ML که تنها در انحصار مرسدس‌بنز بود. بازار ایران با این نمونه بود که قوی‌ترین ویرایش این فست‌بک یعنی CLS۵۵۰ را نیز تجربه کرد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پیش از فاز اول ممنوعیت واردات خودرو بود که چندین نسخه AMG‌ واقعی، یعنی CLS۶۳ وارد کشور شد. قلب تپنده CLS، یک پیشرانه ۴٫۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو بود که ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز CLS ملقب به الهه زیبایی در ایران، هم‌اکنون در بازار بازه قیمتی ۸ تا ۱۴ میلیاردی (و حتی بیشتر در نسخه‌های تمیزتر یا قوی‌تر) دارد.

۳۲۲

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *