ارتباط بابک زنجانی با تاکسی‌های پایتخت چیست؟

ورود تاکسی‌های برقی از چین در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت‌های خودروساز چینی صورت گرفت.

ارتباط بابک زنجانی با تاکسی‌های پایتخت چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، در آغاز سال ۱۴۰۴، پروژه واردات تاکسی‌های برقی شهرداری تهران وارد فاز تازه‌ای از بهره‌برداری شده است.

مهر در خبری نوشت:آنچه در ابتدا با ورود چند صد دستگاه خودرو آغاز شد، حالا به شبکه‌ای گسترده‌تر از حمل‌ونقل پاک در پایتخت انجامیده. با این حال، فضای مجازی و برخی رسانه‌ها همچنان تلاش دارند تا ردپای افراد جنجالی همچون بابک زنجانی را به این پروژه پیوند بزنند؛ شایعه‌ای که اسناد موجود و فرآیند شفاف اجرای پروژه، آن را رد می‌کند.

پروژه مبتنی بر توافق رسمی ایران و چین

تاکسی‌های برقی از چین در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت‌های خودروساز چینی، به‌صورت تدریجی به کشور وارد شده تا طی دو سال اخیر ناوگان فرسوده در مسیر نوسازی قرار گیرد.

بدون واسطه‌های پرحاشیه؛ پاسخ به یک شایعه

برخلاف ادعاهای مطرح‌شده، هیچ‌کدام از شرکت‌های واردکننده یا طرف قرارداد با شهرداری تهران در این پروژه، وابستگی یا ارتباطی با بابک زنجانی یا مجموعه‌های مرتبط با پرونده‌های فساد اقتصادی نداشته‌اند. کلیه اسناد مالی و تجاری این پروژه در سامانه‌های رسمی کشور ثبت و با نظارت نهادهای بازرسی پیش رفته است.

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌تر اعلام کرده بود: «ما با طرف چینی قرارداد مشخص، دولتی و قابل ردیابی داریم. مسیر واردات، از ابتدا تا انتها، شفاف و تحت نظر نهادهای نظارتی انجام شده است.

طبق اعلام رسمی شهرداری، روند واگذاری تاکسی‌های برقی به رانندگان از طریق بسته حمایتی شامل وام صفر درصدی، کمک بلاعوض از محل تبصره ۱۲؛ صرفه‌جویی در مصرف سوخت و مشارکت بانک شهر در حال اجراست. هیچ سرمایه‌گذار یا واسطه خاصی خارج از چارچوب‌های قانونی در این روند حضور ندارد و تمام تراکنش‌ها زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت کشور ثبت و پیگیری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *